jueves, 10 de abril de 2008

COMENTARI SOBRE EL LLIBRE: Les TIC a l'educació infantil

Respecte al capitol 4, és una reflexió sobre que hem de fer amb els ordinadors, si ficar-los a les propies aules on els alumnes treballen diariament o tindre un aula específica per a impartir la classe d’informàtica.
Aquest és un gran debat entre l’equip de mestres d’un centre. I com és una gran oportunitat el tema de les noves tecnologíes en les escoles, cal reflexionar per a poder fer un bon ús d’elles i tindre una bona organització.

Podem dir que com a resultat d’aquest debat, sembla que els mestres prefereixen els ordinadors a les aules, ja que aquestos s’els considera que tenen una actitud oberta cap a la introducció de les TIC en les aules. Per aquest motiu, l’equip directiu, el coordinador d’informàtica, la comissió d’informàtica i el claustre de mestres han d’aconseguir impulsar el projecte de les TIC a l’escola, amb tot el que açò conlleva (difusió de la feina, formació constant, manteniment de la maquinaria, etc).
A més a més, per a portar endabant aquest projecte,l’escola a de contar amb una bona dotació en maquinaria com és, el cablatge de l’escola; un aula d’ordinadors; impresores i escàners; canó de projecció, cameres de fotos; cameres de video, així com pantalles tàctils per als alumnes que tenen dificultatsen la coordinació mà-ull.
Centrant-nos en un aula d’infantil, el llibre ens propossa una organització ideal d’aula per a poder considerar les TIC com una eina més per a utilitzar en la nostra feina diària: cal tindre una distribució i organització de l’espai i del temps seguint uns criteris psicològics, físics, pedagògics, didàctics i sociològics; quatre ordinadors per aula, connectats en xarxa i a Internet, impresora i endolls per als perifèrics.


Pel que fa al capitol 5, puc dir que aquest capitol es centra en el programari més habitual que s’utilitza en educació infantil.
Els ordinadors ja tenen instal-lats alguns programes de processaor de text (Word i OpenOffice), programes de dibuix (Paint i KidPix), programa de presentació (PowerPoint i Impress), els programes “Clic” i “Jclic”, progames de tractament d’imatge (Paint Shop Pro, Gimp i ACDC), programes d’enregistrament de so (Audacitx o CoolEdit)
Alguns recursos educatius que estan a internet són: entorns educatius com edu365 i l’entorn educatiu educalia entre altres.
Respecte als recursos que podem utilitzar per a treballar les diferents àrees que proposa el curriculum per a educació infantil són:
Per a la descoberta d’un mateix: el projecte telemàtic cooperatiu “Salix i els sentits”.
Per a la descoberta de l’entorn natural i social: la web o CD comercial de les tres bessones.
Per a la Intercomunicació i llenguatges: progames com el OpenOffice, webs de museus, web d’instruments musicals, CDs.

He visitat diverses pàgines de les que el llibre a proposat com:
http://www.lestresbessones.com/

http://www.edu365.cat/
http://educalia.educared.net/edujsp/primaria/primaria.jsp

http://www.edu365.cat/infantil/index.htm





Per últim m’agradaria dir que aquest llibre és un llibre molt amé, que m’aportat coneixements nous de tot tipus: a nivels administratiu de centre, informàtics...
Pense que és un llibre sencill que aporta aspecte bàsics per a introduir-se en el mon de les TIC en l’educació.


Les TIC a l'educació infantil
Jordi Cases M. Roser Torrescasana

No hay comentarios: