miércoles, 12 de marzo de 2008

TASCA 2: EDUCACIÓ I TECNOLOGÍA

Els següents blogs els he trobat en diferents págines: Educastur Blogs, tecnhorati, topblogs-Educación-España, Educablog, blogs sobre educación social, blogs de educación, págines educatives: blogs de educación y cefire.es.
Algunes de les etiquetes que he utilitzat han sigut: blogs d'educació, blogs sobre mestres, de docents, etc.

Els 13 blogs són:
http://www.rociocabanillas.blogspot.com/
http://ticollage.blogspot.com/
http://lagacetilla.blogspot.com/
http://vedoque.blogspot.com/
http://www.tecnomaestros.blogspot.com/
http://psicopedagogias.blogspot.com/
http://www.puntoactivo.blogspot.com/
http://ticdeplata.blogspot.com/
http://domingomendez.blogspot.com/
http://ceipcervantes.blogspot.com/
http://detodounpoco-uy.blogspot.com/
http://infocreatic.blogspot.com/
http://ciberespiral.net/edublogs/

He escollit diversos blogs, uns conten experiències amb alumnes i altres que fan referència a la importància d'introduir les noves tecnologies en el curriculum.
No només són d'educació infantil també algunes tenen el seu apartat on pots trobar recursos que ens ajuden en el nostre camí com a mestres.
Pretenen, mitjantçant propostes d'ensenyament amb TICS, millorar la qualitat de l'educació.

Els cinc blogs més interesants segons el meu punt de vista són:

http://puntoactivo.blogspot.com/:
Aquest blog parla sobre la integració de la tecnología al currículum com un recurs a l'hora d'ensenyar. Conta diverses experiències realitzades amb alumnes de diversos nivells de primaria. Una d'elles va ser, la de realitzar una enquesta amb totes les seues parts, integrant la tecnología mitjantçant el programa Excel.

http://tecnomaestros.blogspot.com/:
Aquest blog també intenta integrar les noves tecnologies al curriculum. Presenta exemples de com treballar pàgines webs amb els alumnes i com poder evaluar-los.

http://rociocabanillas.blogspot.com/:
Aquest és el blog que he escollit per a fer el comentari de l'entrada. És el que més s'adapta a la tasca. Explica com poder utilitzar els blogs en ed.infantil i primaria pels propis xiquets, tenint en compte que alguns d'ellsencara no dominen la lecto-escriptura.
A més a més, explica com pode ser una bona blogfesora.

http://lagacetilla.blogspot.com/:
Pretén utilitzar el correu electrònic per a desenvolupar un projecte educatiu comú entre diferents escoles. Desenvolupant-lo amb xiquets d'Ed.Infantil, de primaria d'E.S.O (internivell)

http://ticollage.blogspot.com/:
Aquest és l'últim. Planteja el crear un collage entre diferents propostes d'ensenyament amb TICS. Amb projectes on les noves tecnologies són altament motivadores.

El que més m'agradat:
Blog de recursos TIC en Educación
Rocio Cabanillas
http://rociocabanillas.blogspot.com/:
Aquesta dona com he dit abans, intenta que els xiquets de poqueta edat ja tinguen contacte amb les noves tecnologies. Com encara no tenen ben assolits els conceptes de lecto-escriptura, planteja un programa en el que inserta audios. Ha creat un webquest de coeducació.
A més a més aquesta dona ha ficat un enllaç en el que hi ha un manifest sobre la blogsfesora, qüestió que hem pareix molt interesant amb el tema que estem tractant. Alguns dels seus punts són:
- Soy una blogfesora porque creo en la inteligencia colectiva de la blogosfera.
- Soy una blogfesora porque considero que los weblogs son una herramienta poderosa de educación y mejoramiento continuo.
- Soy una blogfesora porque predico las buenas nuevas de los weblogs y su poder para transformar el proceso de enseñanza-aprendizaje.

Reflexió sobre el treball:
Aquesta activitat m'ha paregut molt interesant, encara que costossa. És una activitat en la que aprens molt a nivell tant informàtic com d'experiències d'altres persones en el món de l'educació. Personalment no sóc molt aficionada a fer aquests tipus de treballs, per això, supose que em resulta més fer el treball.
Poquet a poquet estic aprenent a fer més coses i espere aprendre a fer moltes més.
En la próxima tasca intentaré agarrar-lo amb més paciència.

Salutacions

No hay comentarios: